Bygga varumärke – Zerosix klädbutik

Zerosix är en klädbutik för män som ligger i centrala Östersund. Den har funnits sedan 2006 och riktar sig till den ”coola killen” och den ”dressade mannen”. Målet var att bygga varumärket Zerosix och nå ut med sitt budskap om att Zerosix ska vara det självklara valet när man ska göra sitt klädinköp.

fashion-resize

Mål

Målet med kampanjen var att upplysa om rean som pågick under en helg samt att öka försäljningen under dessa dagar.

Metod

Spotkampanj i RIX FM Åre/Östersund.
Period: 2014, veckovis vid lönehelger
Antal spotar: 10 stycken spotar per dag i två veckor vid löning för profilerad kampanj och 15 spotar per dag i tio dagar vid rea.
Spotlängd: 15, 20, 30 sekunder.

Resultat

”Vi har fått mycket direkt feedback från kunder att de hört reklamen på radion. Och mycket bra återkoppling från den sista kampanjen där vi berättat om att vi lanserat ett nytt märke i butiken. Vi ser en fin uppgång i vår försäljning. Den senaste kampanjen så ökade vi omsättningen med nästan 10 % under kampanjperioden.

”Vi är jättenöjda med våra kampanjer på radion och märker ett ökat intresse och att vi får direkt feedback från kunder. Samarbetet med RIX FM är väldigt bra, vi får bra uppföljning och har en dialog som gör att vi får vara med hela vägen.”

Reidar Sundin, Ägare av Zerosix