Rekrytering – Trygg Hansa

Trygg-Hansa har gjort skillnad i svenskars liv sedan 1828 och idag är vi ett av Sveriges största försäkringsbolag. Genom att erbjuda sina kunder service som avlastar hjälper Trygg Hansa till både när olyckan är framme, men också när inget har hänt. Trygg-Hansa finns där i vått och torrt. Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 30 orter i landet och ingår sedan 2007 i internationella RSA – en av världens sex ledande försäkringskoncerner.

trygghansa

Mål

Trygg-Hansa hade inget specifikt mätbart mål med kampanjen men de har ett långsiktigt mål och det är att höja attraktionskraften för Trygg-Hansa i Växjö som arbetsplats för personer boende i Kronobergs län. Främst vill Trygg-Hansa attrahera arbetskraft i åldersgruppen 20-45 år och allra helst kvinnor. Trygg-Hansa vill få in fler kvalitativa sökanden till deras tjänster i Växjö.

Metod

-Spotkampanj i RIX FM Växjö.
-Period: november 2014-januari 2015 och mars-april 2015
-Antal spotar: 5 stycken spotar per dag. (totalt ca 860)
-Spotlängd: 30 sekunder

Resultat

”Mycket lyckat resultat, hälften av de rekryterade har hört reklamen och vi har fått mycket positiv feedback på reklamen. Vad det ger långsiktigt vet vi inte ännu men det verkar lovande, är mycket nöjd över det bemötande vi fått av er från MTG, du har varit väldigt engagerad och serviceminded och följt upp detta på ett mycket bra sätt. Jag känner mig väl omhändertagen som kund”

Emma Hördegård, Personalansvarig Trygg-Hansa Callcenter.

Vill du veta mer om kampanjen?

Marcus Lindberg

Sales Manager - Öst
0736-992194
[email protected]

Fler case