Top of mind – Coffeecenter

Coffeecenter startade sin verksamhet i Uppsala 1988, därefter startade de upp ett kontor 2005 i Gävle och 2013 i Stockholm. Coffeecenter är ett familjeföretag som har mantrat att ”de håller vad de lovar” och är en trygg kaffeleverantör som står för kontinuitet.

kaffe

Mål

Coffeecenter hade som mål att fräscha upp varumärket genom att sticka ut hakan och få en vassare image. De ville öka kännedomen hos nya kunder och även påminna gamla kunder och dess verksamhet.

Metod

Spotkampanj i RIX FM Uppsala.
Period: Augusti, september, oktober 2014.
Antal spotar: 15 stycken spotar per dag under tre månader. Därefter går kampanjen vidare med 10 spotar per dag varannan vecka för att skapa ”top of mind” hos lyssnarna eftersom Coffeecenter inte hörts tidigare i radio och ville ”sätta” ljudet.
Spotlängd: 20 sekunder

Resultat

Enligt Coffeecenter så har radioannonseringen nått ut bra. De har fått bra feedback av nya och gamla kunder. De har märkt det speciellt på deras ”kalla” samtal eller nykundsmöten, då de nu upplever kunderna som ”ljumna” istället tack vare en större kännedom om företaget från början.

”Vi har kunnat härleda direkta affärer som har inkommit då nya kunder har hört reklamen, vi har haft ett nära samarbete, med bra kommunikation från första mötet. Vilket är en förutsättning som vi vill ha med alla samarbetspartners. Vi har känt oss trygga och förlitat oss på MTGs representant.”

Albin Andersson (Marknadsansvarig på Coffeecenter)

Vill du veta mer om kampanjen?

Mia Eklund

Sales Manager - Mitt
0736-992168
[email protected]

Fler case