Bandit Rock - Vi spelar vad vi vill

Stockholms självklara val för den som gillar rock! En modern och kaxig kanal för både män och kvinnor, faktum är att var tredje lyssnare är kvinna.

Bandit-lyssnaren

Våra lyssnare är intresserade av äventyrssport, motorbåt, bild och ljud, utförsåkning samt att besöka sportevenemang. De startar gärna eget företag, provar nya saker och är karriärsmedvetna. Deras medievanor utgörs av kommersiell radio och gratis morgontidning. När de ser på TV ser de gärna på TV6, Discovery Channel samt Viasat Sport.

Bandits varumärke

Bandit Rock spelar en blandning av rockmusik med fokus på modern, alternativ rock blandat med låtar från förr som håller än idag. Bandit gör även musikdrivna nischprogram för lyssnare som gillar speciella genrer. Stationen har funnits sedan 2004. Varje vecka lyssnar cirka 230 000 personer på Bandit Rock i Sverige. Målgruppen är mellan 20-49 år och 75 % är män.

Målgrupp

  • 20-49 år: 50%
  • Övrigt: 50%

Könsfördelning

  • Kvinna: 25%
  • Man: 75%

Våra programledare

Bollnäs-Martin

Programledare

Richie Puzz

Programledare

Peter Kjellin

Programledare

Sheriffen

Programledare

Gnistan

Programledare