TV10 höjer pulsen!

Det självklara kanalvalet för de som är intresserade av stora sportevenemang och dokumentärer. TV10:s primära målgrupp är män i åldern 25-59 år.

TV10:s tittare ser helst på utländska filmer och serier, kriminalserier samt underhållningsprogram. Jämfört med normalbefolkningen har de ett större intresse för spel- och gamblingprogram samt trav-, motor- och fotbollsprogram. TV10-tittaren tittar mycket på TV och använder Internet. TV10-tittaren är inte vidare aktiv på de sociala medierna förutom på Facebook, där är 23 % av målgruppen inne dagligen.

Hos oss får män vara män utan att be om ursäkt för sig själva. Vi ger ensamtittaren en tillflykt och fristad i vardagen med moget maskulint tidsfördriv och adrenalinkickar varvat med underhållande fakta. Vi kräver inget, så tittaren kan andas ut en stund, luta sig tillbaka och samtidigt lära sig något. Vi gillar raka rör, skippar trams och kommer inte med några pekpinnar. Tittarna vet vad de får genom återkommande program i en horisontell tablå.

Åldersfördelning

  • 10-19: 5%
  • 20-29: 10%
  • 30-39: 12%
  • 40-49: 17%
  • 50-59: 20%
  • 60-69: 22%
  • 70-79: 14%

Könsfördelning

  • Kvinnor: 28%
  • Män: 72%

Program

Speedway GP

Pawn Stars

Ricks Antikhandel

Förrådsfyndarna

Graveyard Carz

Garage Gold

@tv10

Fler händelser