TV8 - En kanal för avkoppling

“Coffee table” tv för vuxna som vill njuta av ett kvalitativt drama eller drömma sig bort i utvecklande lifestyle program. TV8:s primära målgrupp är kvinnor i åldern 25-59.

Våra tittare ser helst på kriminalserier, utländska filmer och serier samt samhällsprogram och dokumentärer. Jämfört med normalbefolkningen har de ett större intresse för utländska dokusåpor och realityserier, travprogram samt spel. Förutom TV8 ser våra tittare gärna på andra TV-kanaler och lyssnar gärna på Sveriges Radio. TV8-tittaren använder inte sociala medier mer än normalbefolkningen, men de använder Facebook sporadiskt.

 

 

 

 

TV8 är en kanal som erbjuder spännande, inspirerande och avkopplande program med hög produktionskvalitet till en kvinnlig publik. TV8 är fåtöljen tittaren sätter sig i efter en hård dag på jobbet. Hos oss känner de sig hemma och vet att de får vad de behöver – oavsett om de vill drömma sig bort eller dras med i en dramatisk berättelse.

Åldersfördelning

  • 3-14: 3%
  • 15-24: 6%
  • 25-39: 10%
  • 40-59: 33%
  • 60+: 49%

Könsfördelning

  • Kvinnor: 64%
  • Män: 36%

 

*Källa MMS Årsrapport 2016

Program

Jay Lenos Garage

Navy CIS: New Orleans

Undercover Boss

Father Brown

En plats på landet

Gone Camping

@tv8

Fler händelser