Bredda målgruppen – Mall of Scandinavia

Mall of Scandinavia är Sveriges, men även Nordens största galleria. Gallerian, som är belägen i Solna, Stockholm började byggas i januari 2012 och slog upp portarna i december 2015. Dem som står bakom projektet är den franska-nederländska fastighetsbyrån Unibail-Rodamco som även äger bland annat Täby Centrum, Solna Centrum och Nacka Forum.

Mål

Mall of Scandinavias mål och syfte med denna kampanj var att bredda deras målgrupp, men även att engagera den huvudsakliga målgruppen.

Metod

Tävling i RIX FM: Under två veckor utsågs varje morgon en vinnare som fick ta med sig en väninna på ett dygn i Stockholm. Där fick dem en heldag med Laila som innehöll shopping i Mall of Scandinavia, och avslutades med en middag. Lyssnaren uppmanades att via kampanjsidan anmäla sig till tävlingen genom en motivering. Tävlingen genomfördes varje vardag klockan 09.00 i RIX MorronZoo.

Period: 2016-04-18 – 2016-04-29 (12 dagar).

Kampanjsidan fick 22 834 besökare, vilket slår rekordet som även Mall of Scandinavia tidigare hade på 10 498 st besökare.

Här har vi jämfört med andra tävlingar/kampanjer, bland annat RIX FM i Fjällen som är vår största tävling. Dessa tävlingar är upplagda på samma sätt.

Engagemanget och intresset för den här tävlingen är historisk, och detta genomskådades i antalet tävlande, vilket under dessa två veckor resulterade i 3423 motiveringar.

Vill du veta mer? Kontakta oss.

Frederic Skalberg

Creative Sales
0736-992166
[email protected]

Fler case